Motor Suyuna Kırmızı mı, Mavi mi Konulmalı? Antifriz Seçim Rehberi ve -30 Derece İçin Karışım Oranı Tablosu

Kışın motorun donmasını, yazın hararet yapmasını önleyen antifriz, motorun yaşam sıvısıdır. Ancak sanayideki "Kırmızı antifriz her zaman iyidir" algısı bazen büyük masraflara yol açabilir. Aracınızın model yılına ve radyatör yapısına göre hangi rengi seçmelisiniz? İşte Organik (Kırmızı) ve İnorganik (Mavi/Yeşil) antifriz farkları.

Motor Suyuna Kırmızı mı, Mavi mi

Sadece kışın değil, 4 mevsim kullanılması gereken antifriz, yanlış seçildiğinde motor bloğunda korozyona, hortumlarda delinmeye ve su pompasının (devirdaim) bozulmasına neden olabilir. Eski model araçlara yeni nesil antifriz koymak, conta yanmasına kadar giden arızaları tetikleyebilir.

Hangi Araca Hangi Renk?

Antifriz Rengi Türü Hangi Araçlar İçin? Ömrü
Mavi / Yeşil İnorganik (IAT) Eski Model (Döküm Blok) araçlar ve yerli üretim (Tofaş vb.) seriler. 2 Yıl
Kırmızı / Pembe Organik (OAT) Yeni Nesil (Alüminyum Blok) ve Euro 5/6 motorlu araçlar. 5 Yıl
Sarı / Turuncu Hibrit (HOAT) Bazı Amerikan ve Alman grubu (Ford, Mercedes) araçlar. 5-7 Yıl

-30 Derece Koruma İçin Karışım Oranı

Antifrizi "Saf" koymak donma noktasını düşürmez, aksine ısı iletimini bozar. Mutlaka Saf Su ile karıştırılmalıdır.

  • -15°C Koruma: %30 Antifriz + %70 Saf Su

  • -25°C Koruma: %40 Antifriz + %60 Saf Su

  • -35°C Koruma: %50 Antifriz + %50 Saf Su (İdeal Oran)

 Aracınızda daha önce mavi antifriz varsa, temizlemeden kırmızı koymayın. Kimyasal tepkime radyatörü tıkayabilir.


 
<