"SUV Olsun Ama Az Yaksın" Diyenlere: Şehir İçinde En Az Yakan 5 Dizel ve Hibrit SUV Modeli
Yüksek sürüş pozisyonu ve geniş hacmi nedeniyle SUV'lar çok seviliyor ancak iş yakıt tüketimine gelince kullanıcıları üzebiliyor. Ağır gövde yapıları ve rüzgar dirençleri nedeniyle binek araçlardan fazla yakan SUV'lar arasında "Cimri" olanlar da var. İşte fabrika verilerine değil, gerçek yol koşullarına göre en az yakan 5 model.
SUV sahibi olmak isteyip yakıt masrafından korkanlar için teknoloji imdada yetişti. Dizel motorların verimliliği ve Hibrit teknolojisinin şehir içi avantajı, SUV'ları da ekonomik hale getirdi. Özellikle dur-kalk trafikte elektrik motorunu kullanan hibritler, dizellerden bile az yakmaya başladı. İşte cüzdan dostu o devler.
En Az Yakan 5 SUV ve Gerçek Tüketim Verileri
100 kilometredeki ortalama karma tüketim değerleri:
| Model / Motor | Motor Tipi | Tüketim (Lt/100km) | Tasarruf Puanı |
| Toyota C-HR (1.8 Hybrid) | Tam Hibrit | 4.2 Lt | ⭐⭐⭐⭐⭐ |
| Renault Captur (E-Tech) | Tam Hibrit | 4.6 Lt | ⭐⭐⭐⭐ |
| Nissan Qashqai (e-Power) | Elektrikli Hibrit | 5.1 Lt | ⭐⭐⭐⭐ |
| Peugeot 2008 (1.5 BlueHDi) | Dizel | 5.4 Lt | ⭐⭐⭐ |
| Citroen C5 Aircross (1.5 HDi) | Dizel | 5.8 Lt | ⭐⭐⭐ |
Dizel mi, Hibrit mi Almalı?
-
Şehir İçi Ağırlıklı: Trafikte sürekli dur-kalk yapıyorsanız Hibrit (Toyota, Renault, Nissan) rakipsizdir. Frenleme enerjisiyle bataryayı doldurur, yakıtı koklar.
-
Uzun Yol Ağırlıklı: Sürekli otobanda yüksek hız yapıyorsanız Dizel (Peugeot, Citroen) hala en ekonomik seçenektir. Hibritler yüksek hızda benzin tüketir.
Yakıt ekonomisi arıyorsanız Toyota C-HR Hybrid veya Nissan Qashqai e-Power şu an piyasanın lideridir. Dizel devri SUV'larda yavaş yavaş kapanıyor.