Kışın Araba Neden Çok Yakar? Soğuk Havada Yakıt Tüketimini Düşürmenin 5 Altın Kuralı ve Motor Isıtma Efsanesi
Soğuk havaların başlamasıyla birlikte araç sahiplerinin ortak şikayeti "Yakıt tüketimi arttı" oldu. Kış şartlarında motorun çalışma prensibi değiştiği için tüketim %20'ye kadar artabiliyor. Uzmanlar, doğru bilinen yanlışları (Rölantide ısıtma gibi) düzelterek kışın tasarruf etmenin yollarını açıkladı.
Hava sıcaklığı düştüğünde motor yağının akışkanlığı azalır ve motorun ideal çalışma sıcaklığına ulaşması daha uzun sürer. Bu süreçte araç, zengin karışımla (daha fazla yakıtla) çalışır. Ancak sürücülerin yaptığı bazı hatalar, bu doğal artışı katlayarak cebe zarar veriyor.
Yakıtı Düşüren 5 Altın Kural
Kış aylarında depoyu korumak için uygulamanız gerekenler:
-
Rölantide Beklemeyin: Sabahları aracı çalıştırıp "ısınsın" diye 5-10 dakika rölantide bekletmek yakıt israfıdır. Motor, yük altındayken (hareket halindeyken) çok daha hızlı ısınır. Çalıştırdıktan 30 saniye sonra yavaşça hareket edin.
-
Lastik Basıncı: Soğuk havada lastik basıncı düşer. İnik lastik sürtünmeyi artırarak yakıtı %5 artırır. Basıncı düzenli kontrol edin.
-
Gereksiz Yük: Kış lastiği, zincir, buz kazıyıcı derken bagajı doldurmayın. Her 50 kg ekstra yük, tüketimi %2 artırır.
-
Klima/Isıtıcı Kullanımı: Motor ısınmadan kaloriferi açmak, motorun ısınma süresini uzatır ve yakıtı artırır. Hararet ibresi kımıldamadan fanı açmayın.
-
Kaliteli Yakıt: Donmayı önleyici katkılı (kışlık) yakıt kullanmak, yanma verimini artırır.
Aracınızı olduğu yerde değil, yolda ısıtın. Bu basit kural bile kışın yakıt faturanızda %10 düşüş sağlar.