Direksiyon Sınavında Kalanlar Dikkat: Sarı ve Kırmızı Hata Kriterleri Değişti mi? Tek Seferde Geçmek İçin Puanlama Tablosu
Ehliyet almak isteyen sürücü adaylarının en büyük kabusu olan direksiyon sınavında değerlendirme kriterleri MEB tarafından güncelleniyor. Adayın sınavdan kalmasına neden olan "Kırmızı Hata" ve puan kırdıran "Sarı Hata" listesi netleşti. İşte parkurda ve trafikte dikkat etmeniz gerekenler.
5 Aralık 2025 Cuma 22:03
Sürücü kursu eğitimlerini tamamlayan adaylar, 35 dakika süren zorlu bir direksiyon sınavına giriyor. Komisyon üyeleri, adayın araç kullanma becerisini tablet üzerindeki dijital puanlama sistemiyle değerlendiriyor. Tek bir kırmızı hata sınavın sonlanmasına neden olurken, iki sarı hata da başarısızlık sayılıyor.
Sınavı Bitiren Kırmızı Hata Listesi (Tek Seferde Kalma)
Bu hatalardan birini yaptığınız an araç sağa çektirilir ve inersiniz:
-
Kemer Takmamak: Araca bindiğinde emniyet kemerini takmamak.
-
Ayna-Koltuk: Sürüşe başlamadan önce ayna ve koltuk ayarlarını yapmamak.
-
Kalkış: El frenini indirmeden kalkmaya çalışmak veya aracı stop ettirmek (üst üste).
-
Sinyal: Dönüşlerde, şerit değiştirmelerde ve kalkışta sinyal vermeyi unutmak. (En çok kalınan sebep).
-
Park: L Park veya Paralel Park sırasında dubalara çarpmak veya kaldırıma çıkmak.
Sarı Hata Nedir? (İki Hak)
-
Motoru Stop Ettirmek: Kalkış esnasında 1 kere stop ettirmek sarı hatadır (İkincide kalırsınız).
-
Vites: Vites değiştirirken zorlanmak.
-
Direksiyon: Direksiyonu yanlış tutmak.
-
Hız: Hız limitlerini hafifçe aşmak.
Sınavı geçmenin sırrı sakinlik ve sinyal disiplinidir. Direksiyonu çevirmeden önce eliniz sinyal koluna gitmeli.